fredag 28 september 2007

Dumle-kakor

(24 st)
200 g matfett
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 st Dumlekolor
1 ask Noblesse (rosa)
folieformar

1. Blanda fett, mjöl, socker och bakpulver. Låt degen stå kallt i 30 min.
2. Dela degen i 24 bitar och rulla till bollar. Tryck ner en halv kola i varje. Lägg i form.
3. Grädda mitt i ugnen, 200 grader i c:a 10 minuter.
4. Ta ut kakorna och lägg på en bit Noblesse på varje så att chokladen smälter.
5. Ställ sedan kakorna i kylen.

Om receptet: Fick av en arbetskompis som bjöd på dessa när hon skulle sluta.
Kommentar: Både supergoda och skitsnygga!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det kommer väl recept på chokladbollarna också?
Moa

Anonym sa...

kakorna såg helt otroligt goda ut, så nu har jag spenderat min söndagsförmiddag med att baka. Och provsmakningen visar att de är helt makalösa! Jag gissar att pojkvännen kommer vilja gifta sig med mig efter han smakat dessa. Tack för din fina receptsida, och skojiga blogg!

Anonym sa...

Åh gud varför är jag på diet!

Anonym sa...

För att du är tjock, min vän.

Gissa :) sa...

omg! aaaaaaaaaah så jäävla godaa!'
<33333333333333
tackh aaasmycket för receepteth!
<3333

Joppe :D sa...

lätt dom mest försvinnande kakorna :P

Anonym sa...

Tack så mycket! =) Fyller 18 snart ska ha det till mitt "kalas" JIPPI!

Anonym sa...

Har gjort dessa förr och herregud vad goda dom e! Hälften klämmer man själv...