fredag 23 november 2007

Fiskgratäng med kräftost - snabbast och godast

(4 pers)
fisk , c:a 400-600 gram
1 pkt Kavli kräftost
1 pkt lätt creme fraiche
1 knippe dill (valfritt)
lite extra skalade räkor (också valfritt)
salt

1. Lägg fisk i ugnsfast form och salta.
2. Rör ihop kräftost och creme fraiche (plus dill och räkor).
3. Häll över fisken. Grädda 20-30 minuter i 200 grader.

Om receptet: Bloggrecept, inskickat av signaturen "Erika". (Tog mig friheten att ändra lite i måtten. Blev mycket sås.)
Kommentar: Enklare än så blir nog inte en fiskgratäng! Eftersom det var dill i själva osten hoppade jag över det.
Omdöme: "Vad är succé, mamma?", frågade dottern. "Det är när någonting är jättebra", svarade jag. "Då vad den här maten succé. Kan man säga så?"
Vad mer finns att tillägga?!
Funkar som matlåda: Utomordentligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag provade denna rätten igårkväll. Smakade alldeles förträffligt. Passar även som bjudmat tycker jag!

Anonym sa...

Hela min familj håller med din dotter. Succé är rätta ordet!

Johanna sa...

Har också provat den. Supergod!