söndag 27 januari 2008

Annes fetalax

lax
1 burk matlagningsyoghurt
1 pkt fetaost
rosmarin
salt och peppar

1. Lägg laxen i en form. Salta och peppra.
2. Dela fetaosten i små bitar, blanda med yoghurten och bred över fisken.
3. Krydda med rosmarin.
4. Stek i ugnen, 15-20 min, 200 grader.

Om receptet: Bloggrecept av Anne Kolehmainen. (Muntligen framfört.)
Kommentar: Ett lätt recept att minnas. Sätt ett barn på att dela osten och ni kan få en ganska trevlig stund tillsammans.
Omdöme: Urgott. Om barnen inte gillar fetaost är det relativt lätt att skrapa bort och ändå få en god fisk.
Funkar som matlåda: Alldeles strålande.

1 kommentar:

maria sa...

jag serverar rostad squash, paprika och sötpotatis i grova bitar ca 20 min med lite ovilolja på innan jag lägger laxen med fetaoströran på o kör i ugen ca 15 till. Så står det i mitt recept som har varit publicerat i Land.